۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۲ آذر
راهنماي خدمات كتابخانه

راهنمای استفاده کاربران از خدمات کتابخانه (دریافت در قالب PDF)



1. کاربران کتابخانه:

کلیه دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گلستان که عضو کتابخانه شده‌اند می توانند از خدمات کتابخانه بهره گیری نمایند.

2.منابع کتابخانه:

شامل کتب فارسی و لاتین چاپی و الکترونیکی،مجلات چاپی و الکترونیکی،پایان‌نامه‌ها، طرح‌های تحقیقاتی،سی دی و فیلم‌های آموزشی و پایگاه‌های اطلاعاتی مشترک دانشگاه می‌باشد.

3. شرایط امانت مدارک

 هنگام امانت گرفتن از پروفایل شخص دیگری نمی توان استفاده کرد؛
 مدت امانت کتاب 7 روز می باشد و در صورت رزرو نبودن کتاب مورد نظر یک هفته دیگر قابل تمدید می باشد؛
 مدت امانت موارد درسی می تواند با توجه به نیاز مراجعین , به تشخیص کتابخانه کاهش یابد؛
 برای تمدید جهت امانت , عضو لازم نیست کتاب خود را همراه داشته باشد , یک کتب در صورت نداشتن متقاضی دو نوبت قابل تمدید می باشد؛
 در صورتی که کتابهای امانت داده شده در تاریخ مقرر به کتابخانه تحویل داده نشوند بار اول مدت 2 هفته بار دوم به مدت یک ماه و بار سوم به مدت یک ترم امانت گیرنده از دریافت کتاب محروم خواهد شد؛
 در صورت گم شدن منابع کتاب و یا وارد کردن خسارت به منابع کتابخانه و یا تاخیر در برگشت کتب اعضاء ملزم به جریمه تعیین شده از طرف کتابخانه می باشند؛
 در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه خروج بدون مجوز کتب , مجلات و سایر منابع از کتابخانه , عضویت فرد یا افراد خاطی معلق و به کمیته انضباطی دانشگاه اعلام و پیگیری خواهد شد؛
 مجموعه CD ها در محل کتابخانه موجود می باشد دانشجویان در صورت نیاز می توانند CD مورد نیاز را از طریق میز امانت دریافت نمایند؛
 امانت گیرنده مجاز نیست کتاب امانت گرفته شده را به دیگران واگذار نماید؛
 ساعات کار کتابخانه از 7:30 صبح تا 7:30 بعد از ظهر می باشد؛
 مجلات فارسی و لاتین و کتب مرجع تنها در سالن کتابخانه قابل استفاده هستند و به هیچ وجه امانت داده نمی شوند؛



4. تعداد مدارک و مدت امانت کتابها

امانت کتاب و سایر مدارک فقط در قبال ارائه کارت عضویت کتابخانه میسر می باشد.
تعداد مدارک و مدت امانت کتابها در کتابخانه دانشکده پزشکی و دانشکده پرستاری و پیراپزشکی دارای سیستم امانت مشترک می باشند، بشرح زیر خواهد بود:
• اعضای هیئت علمی و مدرسین 10 مدرک 15 روز
• دانشجویان کارشناسی ارشد 5 مدرک 7روز
• دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی 5 مدرک 7 روز
• کارکنان 5 مدرک 7 روز


5. مدت عضویت:

1- دانشجویان: در مدت اشتغال به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی جهرم
2-کارکنان رسمی و پیمانی : در مدت اشتغال در دانشگاه علوم پزشکی جهرم
3-کارکنان قراردادی: به مدت قرارداد، تمدید عضویت با رویت آخرین حکم کارگزینی توسط مسئولین بخش امانت کتابخانه
4- کارکنان طرح و نظام وظیفه : به مدت طرح و خدمت نظام وظیفه در دانشگاه علوم پزشکی جهرم
5- اعضای هیئت علمی رسمی و پیمانی : در مدت اشتغال در دانشگاه علوم پزشکی جهرم
6- اعضای هیئت علمی طرح و نظام وظیفه : به مدت طرح و خدمت نظام وظیفه در دانشگاه علوم پزشکی جهرم


6.مدارک مورد نیازجهت عضویت:

1- تکمیل و ارسال فرم عضویت مربوط به کتابخانه
2- ارسال معرفی نامه کارکنان از محل کار با امضای بالاترین مقام مسئول (معاونین، روسای دانشکده ها و بیمارستان های مطهری و پیمانیه ، شبکه های بهداشت ) از طریق اتوماسیون اداری
3- ارسال معرفی نامه اعضای هیات علمی از کارگزینی
4- ارائه یک قطعه عکس

7.مرجع:

به کمک و راهنمایی به مراجعان به خصوص در مورد تجسس‌های علمی و یافتن اطلاعات تازه در مورد موضوع‌های مختلف، خدمات مرجع اطلاق می‌شود.
در کتابخانه‌های تابعه خدمات مرجع به صورت مشاوره و راهنمایی کاربران در جستجوی اطلاعات علمی پژوهشی، ارائه راهنمایی در خصوص استفاده از پایگاه اطلاعاتی،ارائه خدمات به صورت از کتابدار بپرس،ارائه خدمات از طریق پست الکترونیک (centlib@jums.ac.ir)، دورنگار (54440823) و تلفن (54340405-071) ارائه می‌شود.

8.تسویه حساب:

تسویه حساب هر دانشجو در دانشکده مربوطه انجام میشود.
کادر آموزشی قبل از استفاده از فرصت های مطالعاتی خارج از کشور، مرخصی مطالعاتی، مرخصی های طولانی مدت، انتقالی، بازنشستگی و هرگونه قطع ارتباط استخدامی با دانشگاه بایستی از کتابخانه مرکزی تسویه حساب دریافت نمایند.
شرایط تحویل پایان نامه: دانشجوی دکتری حرفه ای و تحصیلات تکمیلی موظفند نسخه چاپی و الکترونیکی پایان نامه خود را در دو فرمت PDF,WORD قبل از تسویه حساب به کتابخانه مرکزی تحویل دهند.

 
تاریخ :
1399/08/21
تعداد بازدید:
6591
دانشگاه علوم پزشکی جهرم
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی
كليه حقوق اين پايگاه متعلق به دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني جهرم مي باشد.
Powered by DorsaPortal