۱۴۰۱ سه شنبه ۵ مهر
آيين نامه عضويت و خدمات كتابخانه

آیین نامه عضویت و خدمات کتابخانه

 

v    شرایط امانت مدارک

 

ü     هنگام امانت گرفتن از پروفایل شخص دیگری نمی­توان استفاده کرد.

ü     مدت امانت کتاب 7 روز می­باشد و در صورت رزرو نبودن کتاب مورد نظر یک هفته دیگر قابل تمدید می­باشد.

ü     مدت امانت موارد درسی می­تواند با توجه به نیاز مراجعین، به تشخیص کتابخانه کاهش یابد.

ü     برای تمدید جهت امانت، عضو لازم نیست کتاب خود را همراه داشته باشد، یک کتب در صورت نداشتن متقاضی دو نوبت قابل تمدید می­باشد.

ü     در صورتی که کتاب­های امانت داده شده در تاریخ مقرر به کتابخانه تحویل داده نشوند بار اول مدت 2 هفته بار دوم به مدت یک ماه و بار سوم به مدت یک ترم امانت گیرنده از دریافت کتاب محروم خواهد شد.

ü     در صورت گم شدن منابع کتاب و یا وارد کردن خسارت به منابع کتابخانه و یا تاخیر در برگشت کتب اعضاء ملزم به جریمه تعیین شده از طرف کتابخانه می باشند.

ü     در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه خروج بدون مجوز کتب، نشریات و سایر منابع از کتابخانه، عضویت فرد یا افراد خاطی معلق و به کمیته انضباطی دانشگاه اعلام و پیگیری خواهد شد.

ü     مجموعه CD ها در محل کتابخانه موجود می­باشد دانشجویان در صورت نیاز می­توانند CD مورد نیاز را از طریق میز امانت دریافت نمایند.

ü     امانت گیرنده مجاز نیست کتاب امانت گرفته شده را به دیگران واگذار نماید.

ü     ساعات کار کتابخانه از 7:30 صبح الی 14:30 بعد از ظهر می­باشد.

ü     مجلات فارسی و لاتین و کتب مرجع تنها در سالن کتابخانه قابل استفاده هستند و به هیچ وجه امانت داده نمی­شوند.

 

v    تعداد مدارک و مدت امانت کتابها

ü     امانت کتاب و سایر مدارک فقط در قبال ارائه کارت عضویت کتابخانه میسر می­باشد.

ü     تعداد مدارک و مدت امانت کتابها در کتابخانه به شرح زیر خواهد بود:
اعضای هیئت علمی و مدرسین 10 مدرک 15 روز
دانشجویان کارشناسی ارشد 5 مدرک 7روز
دانشجویان پزشکی 5 مدرک 7 روز
کارکنان 5 مدرک 7 روز

 

v    مدت عضویت

ü     دانشجویان: در مدت اشتغال به تحصیل در بیمارستان استاد مطهری

ü     کارکنان رسمی و پیمانی: در مدت اشتغال در بیمارستان استاد مطهری

ü     کارکنان قراردادی: به مدت قرارداد، تمدید عضویت با رویت آخرین حکم کارگزینی توسط مسئولین بخش امانت کتابخانه

ü     کارکنان طرح و نظام وظیفه: به مدت طرح و خدمت نظام وظیفه در بیمارستان استاد مطهری

ü     اعضای هیئت علمی رسمی و پیمانی: در مدت اشتغال در بیمارستان استاد مطهری

ü     اعضای هیئت علمی طرح و نظام وظیفه : به مدت طرح و خدمت نظام وظیفه در بیمارستان استاد مطهری

 

v    مراحل ثبت نام و عضویت

 

ü     وارد کردن آدرس پورتال کتابخانه: http://lib.jums.ac.ir/

ü     کلیک روی گزینه ثبت نام

ü     ورود اطلاعات شخصی

ü     ارسال ایمیل تایید برای کاربر

ü     مراجعه کاربر به آدرس الکترونیکی خود و کلیک روی "لینک تایید"

ü     ارسال درخواست ثبت نام کاربر به مدیر کتابخانه و احراز هویت کاربر

ü     در نهایت ارسال شماره عضویت به آدرس الکترونیکی کاربر

 

v   شرح خدمات کتابخانه

مجموعه سازی:

فرآیند مجموعه سازی شامل انتخاب، سفارش، تهیه و ثبت منابع می­باشد. مجموعه کتاب­ها و نشریات کتابخانه از طریق خرید و اهدا فراهم می­شود. در این راستا با توجه به سیاست­های کتابخانه مرکزی و نیازسنجی از مراجعان کتابخانه، کتاب­های حوزه علوم پزشکی، بهداشت با توجه به رشته­های تحصیلی دانشگاه فراهم آوری می­گردد. کار انتخاب و تهیه کتاب و نشریات با نظارت کمیته انتخاب کتاب و نشریات انجام می­شود و کتاب­ها از طریق نمایشگاه های کتاب به ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تهیه می­گردد و در صورت نیاز در طول سال از طریق ناشران به طور مستقیم تهیه می­گردد.

فهرست نویسی:
   

این بخش وظیفه فهرست نویسی و آماده سازی مجموعه کتاب­های فارسی، انگلیسی و سایر زبان­ها را بر عهده دارد. برگه آرایی و مسئولیت فنی وجین مجموعه کتاب­های چاپی و همکاری با بخش فراهم آوری کتابخانه برای تهیه و شناسایی منابع جدید از دیگر وظایف این بخش می­باشد. فهرست نویسی کتاب­ها در این بخش مطابق قواعد فهرست نویسی انگلو- امریکن و براساس نظام رده بندی NLM و با استفاده از گسترش­های رده بندی کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران انجام می­شود.



مخزن و امانت کتاب: 

این بخش کار پذیرش عضو، گردش و امانت کتاب و خدمات مرجع را برعهده دارد. امانت کتاب به دو صورت انجام می گیرد:

1- امانت در کتابخانه (موقت): دانشجو موظف است کتاب را تا پایان ساعت کار کتابخانه به کتابخانه بازگرداند. 2- امانت خارج از کتابخانه: که هر عضو می تواند همزمان پنج جلد کتاب را به مدت یک هفته به امانت ببرد.

پس از پایان مدت امانت کتاب, در صورتی که کسی آن را رزرو نکرده باشد می­توان با مراجعه به کتاب­ها را به مدت یک هفته دیگر تمدید نمود.

 

این آیین نامه در تاریخ 25/04/1397 به تصویب شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جهرم رسیده و قابل اجرا می­باشد.

 


تاریخ :
1400/08/09
تعداد بازدید:
545
دانشگاه علوم پزشکی جهرم
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی
كليه حقوق اين پايگاه متعلق به دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني جهرم مي باشد.
Powered by DorsaPortal